Nyhedsbrev juni

Nyt fra mellemtrin

4. klasserne fra PAP gjorde Svendborg usikker
Begge 4. klasser på skolen har i maj været på vellykkede lejrture til Svendborg. Eleverne oplevede blandt andet et par timer som fattiglemmer på den gamle fattiggård i Svendborg, ligesom de besøgte H.C. Andersens Hus i Odense.
Alma fra 4.b fortæller:
”Vi havde en rigtig sjov tur, og vi er kommet tættere på hinanden i klassen. Det sjoveste var bowling og turen på fattiggården, hvor vi hørte en ret uhyggelig historie om en mand, der havde boet der.”
Maggie og Melisa fra 4.a fortæller:
”Det var en god tur, hvor vi hyggede os meget sammen. Der var tid til at lave noget af det, vi godt kan lide, fx at bowle og spille fodbold sammen. Det var godt for vores fællesskab. Vi er blevet endnu bedre venner i klassen.”

5.a som forsøgskaniner på vandet
5.a tager tirsdag den 6. juni på vandet ved Bellevue Strand for at prøve kræfter med et kursus i Stand Up Paddleboards – en disciplin, der kræver både balance, koncentration og godt samarbejde eleverne imellem.
Eleverne fra 5.a skal være ”forsøgskaniner” på kurset, der efterfølgende kan tilbydes andre klasser som en sjov og lærerig teambuilding-aktivitet, hvis det skønnes relevant. En lille gruppe lærere og pædagoger fra skolen har allerede været afsted på et prøve-kursus for at vurdere potentialet.

Festlig limbo og fælles-sjipning til mellemtrinsbal
Der blev danset under limbo Stick og hoppet i kæmpe sjippetov, da eleverne fra 4. og 5. årgang holdt mellemtrinsbal i skolegården den 31. maj. 4. klasserne havde sørget for at medbringe en lækker buffet, mens 5. klasserne havde bagt de fineste kager. Det hele blev nydt på tæpper rundt omkring i det gode vejr.

Tak for mad og opbakningen til festen!

5. klasserne forbereder opvisning
5. klasserne knokler for tiden med at gøre klar til en opvisning med Karate, Bo-Jutsu (stavteknikker) og Capoeira. Eleverne spiller trommer til bevægelserne og har trænet koreografien grundigt. De glæder sig til at vise opvisningen ved samling for resten af skolen, inden alle eleverne sendes afsted på sommerferie.

Nyt fra udskolingen

7. klasse var i sidste uge på tur til Kgs. Have, hvor der blev spillet turnering i kongespil. Det viste sig at være lidt af et tilløbsstykke for parkens mange turister. Herefter gik turen til Strøget, hvor klasselæreren havde lovet slush ice. En rigtig trivselsdag.

8. klasse har for nylig afholdt forårets skole-hjem-samtaler. Klassen er i disse dage (tirsdag og onsdag) på besøg på Hotel- og restaurantskolen som led i deres uddannelsesvalg. De kan også se frem mod snarlige årsprøver samt eksamenen i Håndværk og Design.

9. klasse fejrede onsdag før Kr. Himmelfart sidste skoledag på behørig vis med alle traditioner holdt i hævd; karamelkast – inkluderet lidt stjernestøv og ris til de sultne – et velforberedt show, fodboldkampen som igen i år blev vundet af lærergruppen og endelig den famøse skumkamp. Billeder af dagen er tilgængelige på Intra og skolens Facebook :-)

Klassen går p.t. til eksamener og har læseferie.

Efter de skriftlige eksamener, hvor Geografi i år var udtræksfag, var klassen 24. og 25. maj oppe i mundtligt samfundsfag, hvor alle elever klarede sig flot. I dag og i morgen står den på engelsk, og herefter følger fælles naturfag og dansk.